Membantu KPT(K)P di dalam urusan Pentadbiran & Keselamatan Bahagian seperti berikut:
1. Pengurusan Kehadiran Warga Bahagian termasuk penyediaan laporan kehadiran bulanan. 2. Urusan Kebersihan Pejabat termasuk menyelaras aduan berkaitan prestasi pekerja kebersihan pejabat. 3. Urusan Pengurusan Kunci Pejabat dan Laporan Tempat Kerja . 4. Urusan Pelantikan Pegawai Rahsia Rasmi. 5. Pengurusan Fail Bahagian termasuk Permohonan ID DDMS dan khidmat nasihat berkaitan pengurusan fail. 6. Urusan Penyediaan Pas Keselamatan, Cop Nama, Kad Nama, Pelekat Kenderaan. 7. Urusan Pegawai Baru di Bahagian seperti Permohonan Pas Sementara, Borang Keterangan Diri dan Sesi Bergambar. 8. UrusanTempahan Makan Minum Bulanan (LO Pukal Bahagian) 9. Peranan Sistem: MyKehadiran (a) Pentadbir Sistem Bahagian Perkhidmatan